LJ MB SB

SPLOŠNI POGOJI - SKUPINSKA KRIŽARJENJA

SPLOŠNE DOLOČBE
Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje so sestavni del pogodbe oz. napotnice - voucherja, ki jo skleneta turistična agencija Sajko turizem d.o.o. (v nadaljevanju besedila: agencija) oz. pooblaščena agencija in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma.

CENA
Cene so v EUR in so navedene v programu posameznega izleta, potovanja ali križarjenja. V skladu z 900. členom obligacijskega zakonika in 57. d členom ZVPot-1, si pridržujemo pravico do zvišanja cene potovanja (to je po zakonu dopustno do 20 dni pred začetkom potovanja), če je po sklenitvi pogodbe prišlo do sprememb, ki vplivajo na ceno aranžmaja (sprememba menjalnega tečaja, povišanje cen prevoznikov in hotelirjev) ali premajhnega števila prijavljenih potnikov za navedeno ceno. Na podlagi 902. člena obligacijskega zakonika si pridržujemo pravico do odpovedi potovanja. Cene lahko po ZVPot-1 povišamo le, če je možnost določena v pogodbi oz. je na njej informacija o »Splošnih pogojih poslovanja«.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8 %, ima potnik pravico, da odstopi od pogodbe po obligacijskem zakoniku, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru organizator potniku povrne vplačan znesek aranžmaja, ne povrnemo pa stroškov vizumov, cepljenj in podobno. Tako določilo v nobenem primeru ne trdi, da bodo nastopili pogoji za zvišanje cene aranžmaja. V primeru zvišanja cene so potniki pisno obveščeni. Agencija lahko v programu predvidi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene v tujini, neposredno tuji osebi na način, ki je predviden v programu. V tem primeru uveljavlja potnik reklamacijske zahtevke neposredno pri tuji osebi.

STORITVE, KI SO ZAJETE V CENI
V ceno so vključene samo storitve, ki so navedene v programu ali na voucherju (npr. hotelske storitve, transferji, strokovno vodstvo in organizacija aranžmaja). Če v programu ni drugače določeno, veljajo cene posameznega aranžmaja na osebo, za nastanitev v dvoposteljnih sobah ali kabinah.

POSEBNE/DODATNE STORITVE Posebne oz. dodatne storitve so storitve, ki niso vključene v ceno aranžmaja (enoposteljna soba, posebna prehrana ipd.), ali pa so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, fakultativni izleti, paketi pijač, zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini ipd.). Te storitve plača potnik posebej, razen če ni v programu drugače določeno. V primeru, da so pri posameznem aranžmaju razpisane posebne oz. dodatne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni aranžmaja. Med samim potovanjem se posebne storitve doplačajo vodji potovanja oz. tamkajšnjemu predstavniku agencije v kraju, kjer se storitev opravlja, v kolikor so na voljo še prosta mesta. Cena doplačila na licu mesta je lahko višja od cene, ki se ponudi potniku pred odhodom na potovanje.

POTNIKOVA ODPOVED POTOVANJA – Sajko turizem kot organizator potovanja

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, križarjenja, izleta… ki mora biti obvezno podana v pisni obliki, sicer se odpoved ne upošteva. Višina stroškov odpovedi, ki jih zadrži agencija je odvisna od pogojev posameznega organizatorja.

V primeru, ko nastopa SAJKO TURIZEM d.o.o. kot organizator paketnega potovanja ali križarjenja, ne glede na posamezne segmente, ki jih to potovanje vključuje, ima pravico, da zaradi odpovedi potovanja s strani potnika zadrži del stroškov po naslednji lestvici:

  • do 180 dni pred odhodom: nepovratni depozit plačila letalske vozovnice 50 EUR po potniku, nepovratni depozit rezervacije križarjenja 90 EUR po potniku,
  • od 179 do 120 dni pred odhodom 15 % cene aranžmaja,
  • od 119 do 90 dni pred odhodom 25 % cene aranžmaja,
  • od 89 do 60 dni pred odhodom 30 % cene aranžmaja,
  • od 59 do 45 dni pred odhodom 50 % cene aranžmaja,
  • od 44 do 30 dni pred odhodom 60 % cene aranžmaja,
  • od 29 do 20 dni pred odhodom 75 % cene aranžmaja,
  • od 19 do 10 dni pred odhodom 90 % cena aranžmaja,
  • od 9 do 0 dni (odhodni dan) 100% cene aranžmaja.

Minimalen znesek odpovedi v vseh obdobjih je 90 EUR po potniku.

Agencija prav tako pridrži strošek prijavnine v višini 15 EUR na pogodbo in zavarovalno premijo.


Če želi potnik za rezervirano potovanje spremeniti ali zamenjati ime udeleženca, plača za vsako spremembo 50 EUR po osebi ter morebitne dodatne stroške spremembe (višja cena kabine, namestitve, letalske vozovnice…).

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, ki jih agenciji Sajko turizem d.o.o. narekujejo veljavni pogoji prodaje in jih pogojujejo poslovni partnerji. V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odpovedi potovanja drugače določeni, veljajo pogoji določeni v programu. 

V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo, ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani agencije, zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršne koli odškodnine ali znižanja cene.


POMEMBNO – križarjenja in letalski prevozi

Za križarjenja in potovanja z vključenim letalskim prevozom veljajo še precej strožji odpovedni pogoji. V primeru, ko paketni aranžma sestavlja skupek letalskega prevoza, ladijskega prevoza, hotelske namestitve in ostalih storitev, ob potnikovi odpovedi že rezerviranega potovanja, se upošteva stoodstotno plačilo letalske vozovnice, ki je nevračljiva »non-refundable« in ni predmet vračila denarja in jo je potnik kljub odpovedi dolžan poravnati v celoti. Prav tako ni možna sprememba imena že izdane letalske karte. V takih primerih veljajo odpovedni pogoji ladjarja oz. letalskega prevoznika za celoten program ali za del programa, na katerega se storitev letalskega prevoznika ali ladjarja nanaša.

Nizkocenovni letalski prevozniki imajo še dosti strožje splošne pogoje in v primeru potovanja s tovrstnimi letalskimi prevozniki veljajo izključno njihovi splošni pogoji poslovanja, spremembe imena ali rezervacije.

Neglede na vrsto prevoznika za kupljeno letalsko karto ni več mogoče dobiti denarja nazaj, sprememba imena ali rezervacije pa predstavlja dodatni strošek. Pogoji nizkocenovnih letalskih prevoznikov veljajo vedno, kadar je v opisu programa navedeno, da so vključeni poleti z nizkocenovnimi letalskimi prevozniki (Easyjet, Ryanair, WizzAir …).

POTNIKOVA ODPOVED POTOVANJA – Sajko turizem v vlogi posrednika

Za potovanja, letovanja, križarjenja, izlete, nakup letalskih vozovnic ipd., kjer Sajko turizem d.o.o. nastopa le kot posrednik, veljajo splošni pogoji izbrane ladijske ali letalske družbe oz. glavnega organizatorja.

Pogoji ladijskih družb, ponudnikov drugih storitev in drugih organizatorjev so na voljo v njihovih katalogih, na njihovih spletnih straneh in v drugih publikacijah, ki jih te družbe objavljajo.

ODPOVED POTOVANJA S STRANI AGENCIJE

Skladno z 900. in 902. členom Obligacijskega zakonika, si pridržujemo pravico do odpovedi potovanja, če se ne prijavi vsaj najmanjše število potnikov, potrebno za izvedbo potovanja. Agencija se obveže, da o odpovedi pisno ali ustno obvesti že prijavljene potnike najkasneje do:

  • 20 dni pred začetkom turističnega aranžmaja, ki so daljša od šest dni,
  • 7 dni pred začetkom turističnega aranžmaja, ki trajajo od dva do šest dni,
  • 48 ur pred začetkom turističnega aranžmaja, ki so krajša od dveh dni.

Pridržujemo si pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred ali med izpolnjevanjem pogodbenih obveznosti nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, se jim izogniti ali jih odstraniti, za agencijo pa pomenijo utemeljen razlog, zaradi katerega ne bi sklenili pogodbe, če bi bil poznan ob sklenitvi pogodbe. 

Pridržujemo si pravico do spremembe ure in dneva odhoda zaradi spremembe letalskega ali ladijskega voznega reda ali višje sile in pravico do drugačne smeri potovanja, če se spremenijo pogoji potovanja (nov vozni red, elementarne nesreče in drugi nepredvideni vzroki, na katere agencija nima vpliva in sicer brez posebne odškodnine v skladu z veljavnimi predpisi v mednarodnem potniškem prometu). 

Pri odstopu od pogodbe pred njeno izpolnitvijo agencija vrne potniku plačan znesek aranžmaja, potnik pa nima pravice do povrnitve morebitnih stroškov vizuma ali cepljenja, ki je bilo s programom zahtevano. V primeru odstopa od pogodbe med njenim izpolnjevanjem ima agencija pravico do plačila za dogovorjene storitve, ki so bile opravljene, dolžna pa je storiti vse potrebno za zavarovanje interesov potnika.

Nobena od pogodbenih strank ni odgovorna za katerokoli kršitev pogodbe o potovanju, če je nezmožnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti ali posameznih njenih določil posledica nepredvidenih, nepričakovanih in drugih dogodkov, ki so splošno znani kot višja sila, naravnih nesreč, razglasitve epidemije ali pandemije in ukrepov države ter drugih pristojnih upravnih organov oz. dejanj tretjih oseb, ki niso odvisni od volje stranke in ji stranki nista mogli pričakovati, preprečiti ali odkloniti. Sajko turizem potniku ne odgovarja za škodo, ki potniku nastane po pogodbi o potovanju zaradi višje sile.

SPREMEMBE PROGRAMA

Agencija si pridržuje pravico do spremembe dneva in ure odhoda potovanja zaradi spremembe voznega reda ali nastopa višje sile in pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji potovanja (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer se odvija potovanje, naravne nesreče in drugi nepredvideni vzroki, na katere agencija ne more vplivati) brez odškodnine, v skladu z veljavnimi predpisi v potniškem prometu. Agencija ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa potovanja oz. aranžmaja zaradi kakršnekoli višje sile med potekom aranžmaja. V teh primerih lahko agencija zagotovi storitve potnikom v spremenjeni obliki v skladu z možnostmi. O kakršnikoli naknadni spremembi programa agencija potnika nemudoma obvesti. Agencija ne odgovarja za zamude letal, ladij in vlakov, kakor tudi ne za tiste spremembe programa, ki nastanejo kot posledica takih zamud. V primeru, da stanje v kraju samem agenciji ne dopušča nastanitve potnikov v naročenem objektu, lahko agencija potnika nastani v istem kraju v drug objekt najmanj enake kategorije.

Prijava